• Champagne in Spanbroek: Egmond 3 flikt het weer!

    28 apr 2026
  • SPANBROEK – Egmond 3 heeft zich voor het tweede jaar op rij gekroond tot kampioen. In een zonovergoten Spanbroek werd VVS met 1-4 aan de kant geschoven. Een overwinning die niet alleen de titel veiligstelde, maar ook de nare smaak van de 0-5 nederlaag van vorige week definitief wegspoelde. 

    Assistent-coach Zico liet niets aan het toeval over om zijn ploeg scherp te krijgen. Na de zeperd van vorige week was een mentale reset nodig, en Zico greep daarvoor naar de modernste middelen.

    "Ik heb met AI een gepersonaliseerd liedje in elkaar geketst om de opstelling door te geven," aldus de trotse assistent. "Inclusief complimenten per speler. Het was bijna eng hoe goed die AI de jongens kende; het ontroerde sommige spelers in de kleedkamer."

    Het begin was taai voor de Egmonders. VVS stond als een vers gestuct muurtje opgesteld en gaf aanvankelijk geen krimp. Toch was daar de onvermijdelijke Jorrit Groot. Bij een van de schaarse kansen in de eerste helft bewees hij zijn koelbloedigheid: één kans, één doelpunt. De 0-1 was een feit.

    Dit succes werd op de bank op geheel eigen wijze gevierd. Terwijl de coach toekeek (en hartelijk meedeed), trakteerden de wisselspelers zichzelf op een broodje kroket. Een kampioenslunch die symbool stond voor de ontspannen maar hongerige sfeer in het team. 

    VVS gaf zich echter niet zomaar gewonnen. Keeper Hans van der Werf moest alles uit de kast halen en tikte een bal op fabelachtige wijze uit de kruising. Toch was hij even later kansloos op een bekeken lobje, waardoor de ploegen met een 1-1 stand de kleedkamers opzochten.

    Na de rust nam Egmond het heft definitief in handen. Het was Dennis de Waard die de wedstrijd besliste. Met een geplaatst schot tekende hij voor de 1-2, om vervolgens met een ‘kaiharde’ volley de 1-3 tegen de touwen te jagen.

    In de absolute slotseconden mocht Jeffrey Klijbroek het feest compleet maken. Hij speelde drie man en de keeper uit, om de bal vervolgens over de doellijn te dribbelen: 1-4. Tijd voor feest; tijd voor champagne. Want Egmond 3 is de dikverdiende kampioen.  

    Een seizoen om in te lijsten: Memorabele momenten 

    -       De legendarische panna’s van Buck, die steevast werden voorafgegaan door een beleefd, doch pijnlijk ‘sorry’ tegen de verbouwereerde tegenstander.

    -       De bomen van Dio: Voor elk doelpunt werd een boom geplant in het Egmondermeer. Het bos begint inmiddels serieuze vormen aan te nemen.

    -       Tijdloosheid van Kilwa: Kilwa’s beruchte haat-liefdeverhouding met de klok zorgde voor de nodige spanning voor de aftrap.

    -       De collectie gele kaarten van Tim Kraakman, die dit seizoen de scheidsrechters flink aan het werk hield.

    -       Black Friday: Thijs, die dankzij een slimme aankoop plotseling de vliegensvlugge linksbuiten werd.

    -       Toekomst: Tussen de bedrijven door werd de toekomst van de club veiliggesteld met de geboorte van meerdere mini-Egmond 3’ers (en many more to come!).